Proces rekrutacji
Headhunters Group
Jak przebiega proces rekrutacji?
Etap 1 - Brief
Krok 1 - Rozmowa z Klientem - pierwszym krokiem jest rozmowa z klientem i poznanie jego potrzeb, kogo poszukuje na jakie stanowisko, czego oczekuje od kandydata.
Krok 2 – Analizujemy potrzebę klienta, przygotowujemy opis profilu poszukiwanego kandydata i proponujemy strategię rekrutacji.
Krok 3- Akceptacja strategii przez klienta, podpisanie umowy o współpracę i rozpoczynamy poszukiwania.
Etap 2 - Budowanie strategii
Krok 1 - Szukamy profilu idealnego kandydata w naszej bazie, na początek przeglądamy CV w naszej bazie, wybieramy kandydatów do kontaktu.
Krok 2 -Następnie wychodzimy z rekrutacją na zewnątrz, pytamy o polecenia naszych członków Klubu Poleceń i wszystkie osoby, które mogą znać taką osobę, której szukamy.
Krok 3- Kolejnym krokiem jest uruchomienie searchu w rynku, wiąże się to ze sprawdzaniem wybranych firm i identyfikacją kandydatów pracujących na stanowiskach, które wymagają kompetencji, których szukamy.
Etap 3 - Pierwszy kontakt
Krok 1 –Pierwsza rozmowa telefoniczna z kandydatem, do którego dotarliśmy sprawdzając firmy z search listy. Celem rozmowy jest wstępne poznanie kandydata i przedstawienie naszej oferty.
Krok 2- Weryfikacja aplikacji ze strony internatowej i LinkedIn, pierwsze rozmowy z kandydatami i potwierdzenie ich zainteresowania i doświadczeń.
Etap 4 - Interviews
Krok 1- Interviews z wybranymi kandydatami
Krok 2 - Tworzenie krótkiej listy kandydatów do prezentacji dla klienta
Krok 3- Sprawdzanie referencji kandydatów z modelu 360, dzięki któremu mamy informacje zwrotną o kandydacie o różnych osób z którymi współpracuje, współpracował (przełożony, kolega z zespołu, klient zewnętrzny, partner współpracujący)
Krok 4 – przeprowadzenie testów kompetencji, testów osobowości i innych wymaganych przez klienta.
Etap 5 - Spotkania u Klienta, wybór kandydata
Krok 1- Organizacja spotkań z klientem
Krok 2 – Wymiana feedbacków po spotkaniach z klientem
Krok 3 – Drugi etap spotkań u klienta
Krok 4 – Wymiana feedbacków plus ew. dodatkowe testy lud zadania sprawdzające umiejętności kandydatów
Krok 5 – Przedstawienie oferty pracy kandydatowi i podpisanie listu intencyjnego
Etap 6 – Feedback
Krok 1 - Rozpoczęcie pracy przez wybranego kandydata w firmie klienta
Krok 2 – Wymiana informacji zwrotnej na odcinku klient kandydat HHG w okresie 3, 6 i 12 miesięcy.