Praca w erze pokolenia Z. Jak młodsze pokolenia zmieniają reguły gry na rynku pracy?

Pokolenie Z to osoby urodzone między 1995 a 2010 rokiem, które obecnie wkraczają na rynek pracy i redefiniują styl komunikacji, sposób wykonywania zadań i podejście do kariery. Generacja Z w odróżnieniu od swoich poprzedników, takich jak pokolenie X czy milenialsi, wnosi nowe oczekiwania, które coraz bardziej wpływają na kształt współczesnych miejsc pracy.

Zetki kształtują nowe reguły gry i stawiają w dużej mierze na elastyczność i autentyczność. Jakie wyzwania przed nimi stoją i jak firmy mogą sprostać ich oczekiwaniom? W niniejszym artykule przyjrzymy się bliżej temu, jak młode pokolenie Z zmienia rynek pracy i jakie wyzwania czekają na nie w niedalekiej przyszłości.

Charakterystyka pokolenia Z. Kim są i co ich wyróżnia?

Generacja Z (zoomery) jest pierwszym pokoleniem w pełni dorastającym w wirtualnym świecie, w którym internet, media społecznościowe i cyfrowe technologie stanowią nieodłączną część ich codziennego życia. Przedstawiciele tego pokolenia od najmłodszych lat rozwijali kompetencje cyfrowe równocześnie z umiejętnościami społecznymi, co ukształtowało ich wyjątkowy styl komunikacji i podejście do życia zawodowego.

Młode pokolenie Z w trakcie dorastania, swobodnie poruszało się między światem online i offline. Dla „zoomerów” technologia nie jest dodatkiem, lecz stanowi naturalne środowisko ich aktywności. Zetki łatwo funkcjonują między rzeczywistością wirtualną a fizyczną, co stawia pokolenie Z w wyjątkowej pozycji do pracy w cyfrowym i zglobalizowanym świecie.

Pokolenie Z zostało wychowane z szerokim dostępem do wiedzy i technologii. Zetki cechuje wysoka pewność siebie, szczególnie w obszarach związanych z innowacyjnymi technologiami i dostępem do informacji. Generacja Z chętnie podejmuje ryzyko, co może wynikać z ich wyuczonej elastyczności oraz nawyku szybkiego dostosowywania się do zmian. Pewność siebie i śmiałe podejmowanie decyzji sprawiają, że pokolenie Z często oczekuje od pracodawców jasno wytyczonej i dynamicznej ścieżki kariery. Zetki wyjątkową cenią sobie elastyczne formy pracy, możliwość pracy zdalnej i balans między życiem prywatnym a zawodowym.

Jak pokolenie Z kształtuje styl komunikacji w miejscu pracy?

Styl komunikacji pokolenia Z jest szybki, prosty i mocno oparty na technologii. Generacja Z, wychowana ze smartfonem w dłoni i na bieżąco podłączona do aplikacji i mediów społecznościowych, wprowadziła do firm nową dynamikę pracy. Zetki preferują cyfrową komunikację, która pozwala działać błyskawicznie, zamiast tracić czas na tradycyjne spotkania „face-to-face”.

Dla młodego pokolenia tradycyjne i hierarchiczne struktury stanowią przestarzały i mało atrakcyjny sposób na porozumiewanie się. Zetki preferują bezpośrednią współpracę, opartą na równorzędnych kontaktach, gdzie autentyczność i szczerość są kluczem do sukcesu. Osoby z pokolenia Z piszą wiadomości w sposób bardzo zwięzły i bezpośredni. Stawiają na szybkość przekazu, często posługując się skrótami, emoji, GIF-ami, a nawet reakcjami. Zoomery cenią wyrażanie emocji w wizualnej formie i zamiast pisać „to mnie bawi”, mogą użyć symbol emotikona 😂.

Styl komunikacji pokolenia Z charakteryzuje się błyskawiczną reakcją i brakiem formalności. Młode pokolenie często rezygnuje z interpunkcji i wielkich liter, gdyż to nie wpływa na zrozumienie przekazu. Zwięzłe, krótkie i lakoniczne wiadomości zoomerów, mogą wydawać się zbyt nieformalne i niejasne, co dla starszych pokoleń takich jak „baby boomers” (rocznik 1946-1964 ) może być trudne do zrozumienia.

Z jakich narzędzi komunikacyjnych w miejscu pracy najchętniej korzystają przedstawiciele pokolenia Z?

Zetki najchętniej korzystają z narzędzi cyfrowych, które umożliwiają szybką, bezpośrednią wymianę informacji umożliwiającą łatwą współpracę zespołową. Ich preferencje wynikają z potrzeby płynnego dostępu do informacji w czasie rzeczywistym. Młodzi ludzie z generacji Z najchętniej komunikują się za pomocą narzędzi przybierających formę czata lub wideokonferencji. Oczekują od narzędzi możliwości śledzenia zadań, ustalania priorytetów i edytowania treści przez wiele osób.

Do najpopularniejszych narzędzi wykorzystywanych przez zoomerów w pracy należą między innymi Microsoft Teams, Google Meat, Zoom, Notion czy Figma. Pokolenie Z postrzega tradycyjne wiadomości e-mail jako przestarzały i sformalizowany styl komunikacji, który wydaje im się zbyt wolny i nieefektywny. Dla „zoomerów” e-mail bywa narzędziem do wysyłania oficjalnych i sporadycznych informacji, takich jak oficjalne raporty i dokumenty, ale nie sprawdza się w ich codziennej i dynamicznej pracy.

Nowe zasady gry. Elastyczność jako styl pracy pokolenia Z

Pokolenie Z wchodzi na rynek pracy z zupełnie odmiennymi oczekiwaniami niż ich poprzednicy. Elastyczny styl pracy jest dla nich ważnym elementem satysfakcji zawodowej. Zetki nie ukrywają, że nie patrzą na pracę przez pryzmat „przesiedzianych” godzin w biurze, lecz bardziej doceniają efektywność i możliwość zrealizowania konkretnych zadań w możliwie najkrótszym czasie, aby resztę dnia móc przeznaczyć na relaks lub zainteresowania.

Elastyczność czasu pracy umożliwia im dopasowanie harmonogramu do okresu ich najwyższej produktywności, co daje im możliwość szybszego i skuteczniejszego osiągania celów zawodowych. Równowaga między życiem prywatnym a zawodowym jest dla pokolenia Z jednym z ważniejszych priorytetów.

Wynika to w głównej mierze z obserwacji, jak intensywna praca i ciągły stres wpłynęły na zdrowie fizyczne i psychiczne ich rodziców i wcześniejszych pokoleń, takich jak pokolenie X czy boomers. Zoomerzy są tego świadomi i chcą uniknąć tego błędu, więc postrzegają pracę nie jako główny cel życia, lecz jako jego część, która powinna współgrać z ich potrzebami osobistymi.

Wyzwania dla pracodawców. Jak dostosować miejsca pracy do oczekiwań pokolenia Z?

Pracodawcy na całym świecie stają obecnie przed nowym wyzwaniem, jakim jest dostosowanie miejsc pracy do oczekiwań młodych osób, dla których ważna jest równowaga między życiem zawodowym a prywatnym i indywidualne podejście do rozwoju.

W odróżnieniu od starszych pokoleń, młodzi ludzie widzą w pracy środek do osiągnięcia harmonii życiowej, a nie nadrzędny cel sam w sobie. Work-life balance nie jest dla nich luksusem, lecz niezbędnym warunkiem utrzymania zdrowia psychicznego i motywacji do działań. Pracodawcy, którzy wspierają równowagę między życiem prywatnym a zawodowym, mogą liczyć na większe zaangażowanie i lojalność młodych pracowników.

Jednak żeby to osiągnąć, firmy powinny nie tylko oferować elastyczny czas pracy, ale też promować takie inicjatywy, jak regularne przerwy na regenerację, dni pracy zdalnej, a także oferować programy wsparcia zdrowia w postaci karnetów sportowych.

Kultura otwartości. Jak autentyczność i równość przyciągają młode talenty z generacji Z?

Kultura otwartości i autentyczności to fundamentalne wartości, które są atrakcyjne dla osób z generacji Z i przyciągają najlepsze talenty do pracy w organizacji. Młodzi pracownicy pragną pracować w miejscach, w których ich opinie i pomysły są szanowane, a także tam, gdzie istnieje możliwość autentycznego bycia sobą, bez obawy o dyskryminację czy uprzedzenia​.

Firmy promujące równość i otwartość są wyjątkowo atrakcyjne dla młodych ludzi, którzy wysoko cenią sobie działania na rzecz różnorodności i zrównoważonego rozwoju. Firmy, które dają młodemu pokoleniu prawo do wyrażania siebie, uczciwego feedbacku i tworzą otwartą komunikację, zyskują większe zaufanie wśród przedstawicieli pokolenia Z.

Otwartość na oczekiwania pokolenia Z oznacza także zmianę w sposobie zarządzania. Autorytarne podejście jest tutaj mało skuteczne, natomiast działania oparte na partnerskim podejściu są bardziej efektywne wśród młodych ludzi. Pracodawcy, którzy to zrozumieją, będą budować bardziej produktywne i zmotywowane zespoły, które szybciej adaptują się do zmian i będą wnosić świeże pomysły przynoszące rozwój firmy.

Pokolenie Z w roku 2030. Nadzieja na spełnienie zawodowe i zmiany globalne

Raport przygotowany przez EY oraz JA Worldwide ujawnia silne aspiracje młodego pokolenia w kierunku kariery zawodowej, która przyniesie satysfakcję i pozytywny wpływ na społeczeństwo i planetę (cały raport można znaleźć tutaj). Aż 82% młodych respondentów deklaruje nadzieję, że w 2030 roku będą mogli realizować zawody mające realny wpływ na rozwiązywanie problemów środowiskowych i społecznych. Optymizm ten jest imponujący, zwłaszcza w kontekście globalnych sytuacji kryzysowych, takich jak pandemia COVID-19 i związane z nią zagrożenia recesją.

74% respondentów z młodego pokolenia podchodzi pozytywnie do wpływu automatyzacji na rynku pracy, którą odbiera jako szansę na rozwijanie zawodów wymagających kreatywności, co kontrastuje z obawami starszych pokoleń. Zaskakującym wynikiem jest także deklarowana wysoka przedsiębiorczość w tej grupie wiekowej. Ponad połowa respondentów (53%) wyraziła chęć prowadzenia własnej działalności gospodarczej w perspektywie najbliższych 10 lat, a wśród tych, którzy już podjęli pracę, aż 65% osób twierdzi, że zostaną przedsiębiorcami do roku 2030.

Przedsiębiorczy sposób myślenia, charakterystyczny dla generacji Z, przejawia się także w ich oczekiwaniu wobec nauki – respondenci preferują praktyki zawodowe (59%) i mentoring (57%) jako najważniejsze elementy przygotowania do zawodu. Przedstawiciele pokolenia Z wyrażają także duże zainteresowanie przedmiotami związanymi z ochroną środowiska i rozwojem kariery zawodowej – aż 77% respondentów uznało je za priorytet.

Charakterystyka pokolenia Z. Międzynarodowa współpraca, świat bez granic i otwartość kulturowa

Pokolenie Z, od młodości przyzwyczajone do powszechnego dostępu do internetu i globalnych połączeń, wyróżnia się wyjątkową otwartością na współpracę międzynarodową oraz optymizmem wobec procesów globalizacji. Badania przygotowane przez EY wskazują, że ponad 70% młodych ludzi pozytywne odnosi się do automatyzacji, globalizacji i zmieniających się norm pracy.

Dla pokolenia Z praca w międzynarodowym środowisku jest czymś naturalnym. Rozwój nowych technologii komunikacyjnych sprawił, że młodzi ludzie mogą łatwo współpracować z rówieśnikami z różnych części świata, co sprawia, że różnorodność kulturowa i etniczna stała się dla nich dużą wartością. Młode pokolenie ceni współpracę z ludźmi z różnych stron świata, co jest dla nich nie tylko źródłem inspiracji, ale i sposobem na zdobycie doświadczeń, które są przydatne w dynamicznym zmieniającym się rynku pracy.

Młodzi ludzie są również bardziej skłonni do wyjazdów w różne miejsca świata niż starszse pokolenia. Dzięki temu mogą odkrywać nowe kultury i obyczaje, co widać w ich preferencjach zawodowych, gdyż chętnie podejmują wyzwania w międzynarodowych firmach i projektach.

Na jakie zagrożenia jest szczególnie narażone pokolenie Z w pracy?

Młodzi ludzie dorastający we wszechobecnej erze cyfrowej, stoją przed specyficznymi zagrożeniami, które wynikają z nowoczesnych wyzwań technologicznych. Dwa poważne problemy, które wywierają znaczący wpływ na ich zdrowie psychiczne i jakość życia zawodowego, to przebodźcowanie cyfrowe i zjawisko „cichej rezygnacji” (quiet quitting).

Przebodźcowanie cyfrowe stało się konsekwencją życia w świecie ciągłych powiadomień, natłoku informacji płynących z mediów społecznościowych, które stymulują użytkowników do ciągłej aktywności. Liczne badania wskazują, że stała ekspozycja na media społecznościowe prowadzi do wzrostu poziomu lęku, problemów z koncentracją i snem.

W kontekście pracy, przebodźcowanie utrudnia pracownikom skupienie się na jednym zadaniu, co może obniżać ich produktywność. Ciągłe przełączanie się między zadaniami, spowodowane powiadomieniami wymusza nowy styl pracy. Badania sugerują również, że nadmierna stymulacja cyfrowa może prowadzić do problemów z pamięcią i obniżenia zdolności do głębokiego myślenia, co jest szczególnie wymagane w pracy wymagającej analizy​ danych.

Cicha rezygnacja to zjawisko objawiające się ograniczonym zaangażowaniem w pracy do niezbędnego minimum. Pracownicy wykonują jedynie podstawowe obowiązki, bez dodatkowej inicjatywy czy dążenia do „osiągania więcej”. Wbrew pozorom, „quiet quitting” nie oznacza rezygnacji z pracy, ale raczej świadome unikanie nadmiernego wysiłku i presji zawodowej, które nie są adekwatne do wynagrodzenia ani nie prowadzą do poczucia spełnienia zawodowego.

Pokolenie Z, które ceni równowagę między pracą a życiem prywatnym (work-life-balance), często widzi „cichą rezygnację” jako sposób na uniknięcie wypalenia i na zachowanie zdrowia psychicznego w obliczu presji kultury „hustle”, która oznacza nadmierną produktywność.

Jak pokolenie Z będzie budowało przywództwo? Prognoza na przyszłość

Młodzi liderzy z pokolenia Z stawiają na współpracę, a jednocześnie wykazują mniejszą skłonność do tradycyjnych i hierarchicznych ról menedżerskich. Jednym z wyzwań jest mniejsze poczucie sprawczości wśród młodych liderów, co może utrudniać im podejmowanie trudnych decyzji w obliczu globalnych kryzysów, takich jak zmiany klimatyczne, konflikty zbrojne, epidemie i kryzysy społeczne. Ponadto, liderzy młodego pokolenia są mniej zaangażowani w działania obywatelskie na dużą skalę, co wynika z doświadczenia samotności i izolacji społecznej, pogłębionych przez pandemię COVID-19​.

Zetki w nadchodzących latach będą zmieniały styl zarządzania i rozwijały przywództwo w kierunku większej inkluzywności, wykorzystując technologię i programy takie jak odwrócony mentoring, w którym to młodzi liderzy będą dzielić się swoją wiedzą ze starszymi i bardziej doświadczonymi przedstawicielami. W obliczu niestabilnych warunków rynkowych i kryzysów globalnych, przyszli liderzy będą doskonalić zdolność do radzenia sobie z narastającą presją.

W celu udźwignięcia odpowiedzialnych ról przywódczych, młodzi liderzy powinni rozwijać w sobie większą odporność psychiczną (tzw. rezyliencję). Umiejętność reagowania na przeciwności losu i zachowanie równowagi, spokoju i poczucia sensu w błyskawicznie zmieniającym się świecie, stanie się w nadchodzących latach jedną z najbardziej pożądanych kompetencji wśród młodych liderów.

Podsumowanie:

Generacja Z jest pokoleniem wychowanym w świecie cyfrowym, które jest przyzwyczajone do błyskawicznej komunikacji i wizualnych form przekazu z jakimi mają do czynienia w mediach społecznościowych. Młodzi ludzie stawiają na autentyczność i kulturę otwartości, co w pracy przekłada się na potrzebę elastyczności i środowiska opartego na zaufaniu. W preferowanych narzędziach komunikacyjnych młode pokolenie ceni prostotę i dostępność do pracy zdalnej.

Młodzi ludzie poszukują miejsc pracy, które oferują elastyczność, możliwości rozwoju, jasny wpływ społeczny oraz otwartą kulturę organizacyjną opartą na wartościach i równowadze między życiem zawodowym a prywatnym.

Mimo elastyczności, pokolenie Z mierzy się z problemami, takimi jak przebodźcowanie cyfrowe, rozproszenie uwagi i „cicha rezygnacja”, które wynikają z natłoku informacji i presji na zaangażowanie. Te wyzwania zwiększają ryzyko wypalenia zawodowego i wymagają od firm indywidualnego podejścia wspierającego zdrowie psychiczne młodych pracowników, co zwiększa dobrostan w miejscu pracy.

W tym artykule:

Please, keep this in mind before you file your recruitment application!

Application documents which you wish to provide in reply to the job in question will include your personal data. In order to be able to use such information and examine your application for the employment offer, we will need your consent to personal data processing.

You may withdraw your consent at any time, and this will not affect the legality of the processing performed thereunder before its withdrawal.

You should include your consent in every application document (i.e. both in your CV and your Motivation Letter, and in any other piece of documentation that you wish to file in reply to the relevant job offer). Below we provide the template consent:

“I hereby consent to the processing of personal data from my application documents by Ewa Barańska-Chodkowska, running her business operations under the name “HEADHUNTERS GROUP Ewa Barańska – Chodkowska” (“HHG”), at the registered office in Warsaw, for the purpose of the pending recruitment process run by HHG”.

You may also consent to the processing of your personal data for the purpose of recruitment processes which HGG may run in future. If you want us to keep your application documents for future use in other recruitments, please sign the following consent:

 “I hereby consent to the processing of personal data from my application documents by Ewa Barańska-Chodkowska, running her business operations under the name “HEADHUNTERS GROUP Ewa Barańska – Chodkowska”, at the registered office in Warsaw, for the purpose of recruitment processes which HHG may run in future”.

You may also withdraw your consent to the processing of your personal data for the purpose of future recruitment processes at any time, and this will not affect the legality of the processing operations performed by HGG before its withdrawal.

Before you send your CV, please read and understand some important information about the processing of your personal data! Please remember to make informed decisions every time you provide us with your personal data!

    1. Who is your personal data controller?

The controller of your personal data and the recipient of your application documents is Ewa Barańska – Chodkowska, running her business operations under the name “HEADHUNTERS GROUP Ewa Barańska – Chodkowska”, business address: ul. Zygmunta Hubnera 2/197, 01-756 Warsaw, e-mail: biuro@hhg.pl, hereinafter “HHG”.

    1. Purpose and legal basis for the processing of your personal data

HHG will process your personal data in order to run the recruitment for the position you are apply for. Your personal data will also be processed for the purposes of future recruitment processes managed by HHG if you have given the relevant consent in the application documents provided to our Group.

In both cases, i.e. when we process your personal data in order to examine your candidacy for the position in question, and when your personal data will be processed in future recruitment processes, the legal basis for such processing will be your consent, and therefore the provisions of Article 6, paragraph 1(a) of the EU Regulation 2016/679 of the European Parliament and of the Council of 27 April 2016 on the protection of natural persons with regard to the processing of personal data and on the free movement of such data, and repealing Directive 95/46/EC (“GDPR”) .

    1. To whom your personal data may be transferred?

The recipients of your personal data, i.e. any entities to which your personal data may be disclosed in connection with the recruitment for the position you are applying for, include prospective employers as far as we consider that you meet the requirements defined by them for the position covered by the relevant job offer. Don’t worry! Nothing will be done without your knowledge and consent! 

Additionally, the recipients of your personal data include the following entities: (i) server provider for the e-mail to be used by you to send us your application documents and to be used by us to contact you throughout the recruitment process; (ii) hosting provider for www.hhg.pl Website to be used by you to send your application documents; and (iii) our staff involved in handling the recruitment process.

    1. How long will your personal data be processed? 

We will process your personal data for the time necessary to run the recruitment process for the position you are applying for. Upon the completion of the recruitment process, your personal data will be removed from our candidate database unless you have withdrawn your processing consent earlier; if so, we will stop the processing and delete your personal data before the end of recruitment.

If you consent to the processing of your personal data for the purpose of future recruitment processes, such data will be processed for 2 years following the receipt of your consent. If you withdraw your consent before the end of this period, we will stop the processing and delete your personal data. 

    1. You have the right to …

According to the GDPR and in cases set out therein, you have the right to: (i) access your personal data; and (ii) have your personal data rectified; (iii) deleted; (iv) limit their processing; or (v) object to the processing of your personal data, as well as (vi) their transfer.

You may also withdraw any of your consents to the processing of your personal data.

Please send the relevant request at: biuro@hhg.pl

    1. You may lodge your complaint to the supervisory authority

The supervisory authority with the jurisdiction over the personal data protection is the President of the Personal Data Protection Office.

    1. Personal data are provided on a voluntary basis

You provide your personal data on a voluntary basis as you are the one to decide whether you wish to take part in our recruitment process. However, to this end we will need to process your personal data.

    1. Automated decision-making and profiling

Your personal data will not be subject to automated decision-making, including profiling.

Any request should be sent to: biuro@hhg.pl

 

Zanim zgłosisz swój udział w rekrutacji, pamiętaj!

W dokumentach aplikacyjnych, które zechcesz nam przekazać w odpowiedzi na to ogłoszenie, znajdują się Twoje dane osobowe. Abyśmy mogli z tych informacji skorzystać i rozważyć Twoją kandydaturę na tę ofertę zatrudnienia potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie danych osobowych.

Zgodę tę możesz w każdej chwili wycofać, co nie wpłynie na zgodność z prawem przetwarzania, jakiego dokonaliśmy na jej podstawie zanim ją wycofałeś. 

Zgodę należy zamieścić w każdym przesyłanym do nas dokumencie aplikacyjnym (tj. zarówno w CV, jak i w Liście motywacyjnym oraz w każdym innym dokumencie, który zechcesz nam przekazać w odpowiedzi na to ogłoszenie o pracę). Treść zgody:

„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w moich dokumentach aplikacyjnych przez Ewę Barańską – Chodkowską prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą „HEADHUNTERS GROUP Ewa Barańska – Chodkowska” z siedzibą w Warszawie („HHG”) dla potrzeb związanych z prowadzonym przez HHG procesem rekrutacyjnym.”  

Możesz także zgodzić się na przetwarzanie Twoich danych osobowych dla potrzeb przyszłych procesów rekrutacyjnych prowadzonych przez HHG. Jeżeli chcesz, abyśmy zachowali Twoje dokumenty aplikacyjne na przyszłość i korzystali z nich na potrzeby innych rekrutacji, wyraź także poniższą zgodę:

 „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w moich dokumentach aplikacyjnych przez Ewę Barańską – Chodkowską prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą „HEADHUNTERS GROUP Ewa Barańska – Chodkowska” z siedzibą w Warszawie dla potrzeb związanych z prowadzonymi w przyszłości przez HHG procesami rekrutacyjnymi.”

Zgodę na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby przyszłych procesów rekrutacyjnych także możesz wycofać w każdym czasie, co nie wpłynie na zgodność z prawem przetwarzania, jakiego HHG dokonała przed jej wycofaniem.

Zanim wyślesz CV przeczytaj ważne informacje o przetwarzaniu Twoich danych osobowych! Udostępniając swoje dane osobowe zawsze podejmuj decyzje świadomie.

    1. Administrator danych osobowych – kto to taki?

Administratorem Twoich danych osobowych  oraz podmiotem, do którego przesyłasz swoje dokumenty aplikacyjne, jest Ewa Barańska – Chodkowska, która prowadzi działalność gospodarczą pod firmą „HEADHUNTERS GROUP Ewa Barańska – Chodkowska”, adres prowadzonej działalności gospodarczej: ul. Zygmunta Hubnera 2/197, 01-756 Warszawa, e-mail: biuro@hhg.pl, dalej jako: „HHG”.

    1. Cel przetwarzania Twoich danych osobowych oraz podstawa prawna przetwarzania

Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez HHG w celu przeprowadzenia rekrutacji na stanowisko, na które aplikujesz. Jeżeli wyraziłeś na to zgodę w przesłanych do HHG dokumentach aplikacyjnych, wówczas Twoje dane osobowe będą przetwarzane także dla potrzeb przyszłych rekrutacji prowadzonych przez HHG.

W obu przypadkach, tj. zarówno gdy przetwarzamy Twoje dane osobowe w celu rozważenia Twojej kandydatury na to konkretne stanowisko pracy, jak również kiedy przetwarzać będziemy Twoje dane osobowe w ramach przyszłych procesów rekrutacyjnych, podstawą prawną takiego przetwarzania jest wyrażona przez Ciebie zgoda, a zatem przepis art. 6 ust.1 lit. a) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”).

    1. Komu możemy ujawnić Twoje dane osobowe?

 Odbiorcami Twoich danych osobowych, a zatem podmiotami, którym możemy je ujawnić w związku z prowadzoną przez nas rekrutacją na stanowisko, na które aplikujesz, są potencjalni pracodawcy, co do których uznamy, że spełniasz oczekiwania określone przez te podmioty na stanowisko, którego dotyczy niniejsze ogłoszenie o pracę. Nie martw się – nic nie będzie się odbywać bez Twojej wiedzy i zgody!

Dodatkowo, odbiorcami Twoich danych osobowych są następujące podmioty: (i) dostawca serwera poczty elektronicznej, za pomocą której przekazujesz nam swoje dokumenty aplikacyjne, i za pomocą której będziemy się z Tobą kontaktować w toku rekrutacji, (ii) dostawca hostingu strony www.hhg.pl, za pomocą której przesyłasz swoje dokumenty aplikacyjne, a także (iii) nasi pracownicy zaangażowani w przeprowadzenie procesu rekrutacyjnego.

    1. Jak długo będziemy przetwarzać Twoje dane osobowe?

Twoje dane osobowe będziemy przetwarzać przez okres niezbędny do przeprowadzenia procesu rekrutacyjnego na stanowisko, na które aplikujesz. Po zakończeniu procesu rekrutacji usuniemy Twoje dane osobowe z naszej bazy kandydatów, chyba że wcześniej wycofasz zgodę na ich przetwarzanie – w takiej sytuacji usuniemy Twoje dane osobowe przed zakończeniem procesu rekrutacji i wcześniej zaprzestaniemy ich przetwarzania.

Jeżeli wyrazisz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na potrzeby przyszłych procesów rekrutacyjnych, wówczas będziemy je przetwarzać przez okres 2 lat od dnia otrzymania Twojej zgody. Jeżeli zgodę tę wycofasz przed upływem tego okresu, wówczas usuniemy Twoje dane osobowe i wcześniej zaprzestaniemy ich przetwarzania.

    1. Masz prawo do …

Zgodnie z RODO oraz w przypadkach w RODO wskazanych, masz prawo do: (i) żądania od nas dostępu do Twoich danych osobowych, a także (ii) ich sprostowania, (iii) usunięcia lub (iv) ograniczenia przetwarzania lub (v) prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także (vi) prawo do przenoszenia danych.

Możesz także wycofać każdą z wyrażonych względem nas zgód na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

Wybrane żądanie skieruj na adres: biuro@hhg.pl

    1. Możesz złożyć skargę do organu nadzorczego

Organem nadzorczym do spraw ochrony danych osobowych jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

    1. Dobrowolność podania danych osobowych

Przekazanie nam Twoich danych osobowych jest dobrowolne – to Ty decydujesz, czy chcesz wziąć udział w prowadzonej przez nas rekrutacji. W celu jej przeprowadzenia potrzebujemy jednak przetwarzać Twoje dane osobowe.

    1. Automatyczne podejmowanie decyzji i profilowanie

Twoje dane osobowe nie będą podlegały automatycznemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.

Any request should be sent to: biuro@hhg.pl