Świat w biznesie rozwija się bardzo szybko być może szczególnie w obszarze marketingu. Nie bylibyśmy pierwszymi, którzy zwróciliby uwagę na to, jak ostatnie osiągnięcia w dziedzinie sztucznej inteligencji wstrząsnęły tradycyjnym krajobrazem dla profesjonalistów w kreatywnym biznesie. Biorąc pod uwagę te zmiany, w jaki sposób specjaliści od marketingu mogą się wyróżnić i wywrzeć wpływ?
1. Kreatywność i rozwiązywanie problemów
Zacznijmy od rzeczy oczywistej: sukces w marketingu wymaga kreatywności. Ale kreatywność nie polega tylko na wymyślaniu pomysłów na kampanie lub promocje: musisz być także kreatywny w swoim sposobie myślenia. Czy potrafisz szybko myśleć? Czy potrafisz znaleźć nowe rozwiązania istniejących problemów? Na przykład, czy jesteś w stanie zmienić kurs, gdy pomysł, na który wpadłeś, okazuje się nie działać dobrze w praktyce? Czy potrafisz zmienić strategię w trakcie prezentacji gdy wyczuwasz, że klient nie kupuje tego, co sprzedajesz?
2. Dbałość o szczegóły
Większość dyrektorów marketingu rozpoczęła swoją karierę jako specjaliści w określonej dziedzinie marketingu. Niezależnie od tego, czy zaczynałeś jako specjalista ds. marketingu treści cyfrowych, czy jako menedżer ds. handlu i kategorii, w roli specjalisty niewątpliwie skupiłeś swoją energię na najdrobniejszych szczegółach swojej specjalizacji. W miarę rozwoju swojej kariery, ta umiejętność skupienia się na szczegółach będzie ci służyć. Lider, który potrafi również myśleć o projektowaniu kampanii e-mailowych, treści strony internetowej jest bardzo potrzebny.
3. Znajomość marketingu cyfrowego
Marketing cyfrowy z roku na rok staje się ważniejszy. Nawet jeśli pracujesz nad kampaniami dla tradycyjnych mediów, pewien wgląd w marketing cyfrowy jest konieczny, kiedy rozwiniesz swoją karierę. Pomaga wiedza o SEO i SEM, jeśli kierujesz specjalistami SEO / SEM w swoim zespole. Zrozumienie, w jaki sposób cyfryzacja wpisuje się w strategię omnichannel, jest zatem bardzo potrzebną umiejętnością podstawową, ponieważ nakładanie się tradycyjnych kanałów dystrybucji i strategii online staje się coraz większe.
4. Zarządzanie projektami
W przeciwieństwie do sprzedaży, marketing jest w dużej mierze oparty na projektach – praktycznie wszystkie dzisiejsze stanowiska marketingowe będą obejmować zarządzanie różnymi projektami na różnych kontach, produktach, kanałach lub platformach. Oznacza to, że oprócz rozwijania umiejętności przywódczych, będziesz musiał również stać się biegły w zarządzaniu projektami.
5. Rozwój biznesu i generowanie leadów
Specjalista ds. marketingu, który wie, jak generować leady – czy to poprzez marketing przychodzący i wychodzący, kampanie reklamowe Google czy media społecznościowe. Znajomość generowania leadów otworzy ci drzwi nie tylko w dużych korporacjach. Będziesz mieć niemal powszechne szanse na zatrudnienie, zarówno w nowych i ekscytujących start-upach, jak i firmach rodzinnych.